menusearch
elmopazhoheshnews.ir

شهروند خبرنگار

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۵:۴۱

استعدادهای برتر و دولت دانش‌بنیان

استعدادهای برتر و دولت دانش‌بنیان

علاوه بر بحث نخبگان دولت دانش‌بنیان باید به شناسایی و تربیت استعدادهای برتر خود نیز توجه کند. استعدادهای برتر در واقع نخبه‌های فردا و ذخایر نخبگانی هستند که هنوز به مرحله رشد و شکوفایی خود نرسیده‌اند و این مهم با درایت و قاطعیت تمام در آیین نامه جذب و نگهداری نخبگان دیده شده است تا علاوه بر جلوگیری از فرار مغرها شاهد تربیت و رشد افراد مستعد نیز باشیم.

چهارشنبه بیست و سوم آذر ۰۱ بیشتر بخوانید

نقش آفرینی «دولت دانش‌بنیان» در جذب نخبگان

نقش آفرینی «دولت دانش‌بنیان» در جذب نخبگان

بحث شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری به نقطه اوج خود رسیده است و تاثیر این شرکت‌ها در اموری چون بالابردن نرخ اشتغالزایی، فروش، صادرات و اشاعه فناوری‌ها ارزش و اهمیت این شرکت‌ها را بیشتر از پیش کرده است.

سه شنبه بیست و چهارم آبان ۰۱ بیشتر بخوانید

توسعه پایدار و دولت دانش‌بنیان

توسعه پایدار و دولت دانش‌بنیان

شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از عوامل توسعه پایدار در کشورها است و وقتی دولت را نیز یک شرکت یا سازمان دانش‌بنیان تعریف کنیم اهمیت این قضیه همه مرزهای حساس قبلی را فراتر می‌برد. همه سازمان‌های دانش‌بنیان برای توسعه و بقای خود نیازمند دانشمندان و نخبگان خودهستند.

دوشنبه یازدهم مهر ۰۱ بیشتر بخوانید

علائم روانی وابستگی به فضای مجازی در بین دانشجویان

علائم روانی وابستگی به فضای مجازی در بین دانشجویان

انسان همواره در تلاش بوده‌است تا کیفیت زندگی خود را تسهیل و ارتقا دهد. عرصه‌های مختلف زندگی بشر آن‌چنان متحول بوده است که درک عمیق آن همواره با مشکل همراه بوده‌است. اینترنت که یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جدید است، بخش‌های مختلف زندگی انسانی را تحت تأثیر خود قرار داده‌است. اکنون جهان جدید به صورت شبکه‌ای از اطلاعات و نظام ارتباطات الکترونیکی در آمده‌است. اما عدم آگاهی و کسب آمادگی در مواجهه اصولی با پدیده‌های جدید، آسیب‌های فراوانی متوجه فرد و اجتماع خواهد کرد.

یکشنبه سیزدهم شهریور ۰۱ بیشتر بخوانید

نقش معلم در تحول آموزشی: اهداف، راهبردها و راهکارها

نقش معلم در تحول آموزشی: اهداف، راهبردها و راهکارها

امروزه در آستانه قرن بیست و یکم با توجه به سطح انتظارات افکار عمومی نسبت به بروندادهای فعلی نظام تعلیم و تربیت کاستی های قابل توجهی احساس می‌شود. از طرفی تغییرات سریع به وجود آمده در عرصه های مختلف و تغییر نیازمندی های جامعه، همگی بازنگری در فرایند آموزش و پرورش را ضرورت بخشیده است. در نگرشی سریع به آموزش و پرورش برای جلب اعتماد عمومی، تربیت معلم شایسته مطرح است.

شنبه هشتم مرداد ۰۱ بیشتر بخوانید

ضرورت تحول در آموزش مدرسه ای

ضرورت تحول در آموزش مدرسه ای

بطور کلی امروزه اگر چه شاهد تغییر و تحولات گسترده و رشد و پیشرفت صنایع و فناوری های ارتباطی هستیم، اما همچنان رشد و تعالی، کارایی و کاربرد آموزش ها خصوصاً آموزش های عمومی و پایه آنچنان که شاید و باید تحقق نیافته است.

جمعه دهم تیر ۰۱ بیشتر بخوانید
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار