menusearch
elmopazhoheshnews.ir

گوشی‌های هوشمند ماهواره‌ای چگونه کار می‌کنند؟

جستجو
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۱۱:۲
۱۴۰۲/۷/۶ پنج شنبه
(0)
(0)
گوشی‌های هوشمند ماهواره‌ای چگونه کار می‌کنند؟
گوشی‌های هوشمند ماهواره‌ای چگونه کار می‌کنند؟

تلفن‌های همراه ماهواره‌ای امکان برقراری ارتباط در مناطق روستایی، جنگل‌ها، صحرا‌ها یا دریا‌ها را فراهم می‌کنند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از سی جی تی ان، در حال حاضر، تلفن همراه تبدیل به ابزاری اساسی برای ارتباطات روزمره ما شده، اما با پیشرفت تکنولوژی و نیاز‌های رو به رشد در شرایط اضطراری و مناطقی که پوشش سیگنال تلفن همراه معمولی نیست، تلفن‌های همراه ماهواره‌ای به عنوان یک امکان جدید پیشنهاد شده‌اند. چه بسا تلفن همراه ماهواره‌ای در آینده، یکی از ضروریاتی می‌شود که هر فرد باید به آن دست پیدا کند.

تلفن‌های همراه ماهواره‌ای از طریق ماهواره‌ها ارتباط بین المللی فراهم می‌کنند و قادرند در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. این یک ویژگی بسیار حیاتی است، به ویژه برای افرادی که در مناطقی با کمبود تحت پوشش سیگنال زندگی می‌کنند. مثلاً در مناطق روستایی، جنگل‌ها، صحرا‌ها یا دریا تلفن ماهواره‌ای یک نیاز ضروری و حیاتی است.

تقریباً در همه کشورها، پوشش شبکه تلفن همراه معمولی به طور یکنواخت نیست، اما تلفن‌های همراه ماهواره‌ای می‌توانند در بیشتر مناطق جهان ارتباط برقرار کنند که این موضوع به ارتباطات نخستین اضطراری و ارتباطات در شرایط غیر عادی کمک می‌کند. بنابراین، برای مسافران، ماجراجویان و افرادی که به مکان‌های دور از شهر می‌روند، تلفن‌های همراه ماهواره‌ای می‌توانند یک ابزار لازم و حیاتی باشند.

علاوه بر آن، تلفن‌های همراه ماهواره‌ای می‌توانند در شرایط اضطراری مانند طوفان، زلزله یا حوادث طبیعی دیگر، ارتباطات اساسی را فراهم کنند. زمانی که زمین شناسان و تیم‌های امداد و نجات به مناطق دورافتاده یا تحت تاثیر این حوادث حضور پیدا می‌کنند تلفن‌های همراه ماهواره‌ای می‌توانند ابزار حیاتی برای اطلاع رسانی و هماهنگی باشند، اما تلفن‌های همراه ماهواره‌ای همچنین معایبی دارند. اولاً، بسیار گران هستند و هزینه استفاده از آن‌ها نیز بالا است. همچنین، اندازه و وزن آن‌ها معمولاً بزرگتر و سنگین‌تر از تلفن‌های همراه معمولی است که ممکن است برای استفاده روزمره ناخوشایند باشد.

با این حال، با پیشرفت و بهبود توسعه تکنولوژی، ممکن است در آینده نسخه‌های کوچکتر، سبک‌تر و با قیمت مناسب‌تری از تلفن‌های همراه ماهواره‌ای معرفی شوند.

 

منبع: خبرگزاری آنا

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار