menusearch
elmopazhoheshnews.ir

چگونه احساسات افراد را از چشمانشان بخوانیم؟

جستجو
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۹:۱۷:۲
۱۴۰۱/۱/۹ سه شنبه
(0)
(0)
چگونه احساسات افراد را از چشمانشان بخوانیم؟
چگونه احساسات افراد را از چشمانشان بخوانیم؟

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از سیناپرس، تحقیقات نشان می‌‌دهد وقتی افراد چشم ‌های خود را باریک می‌کنند، نشان‌ دهنده این است که برخوردی تبعیض‌ آمیز دارند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این امر می‌تواند به این معنی باشد که آنها عصبانی، مشکوک، پرخاشگر یا تحقیرکننده هستند. با این حال، وقتی چشم ها بیشتر باز می‌شوند، به این معنی است که افراد نسبت به اطلاعاتی که دریافت می‌کنند، بسیار حساس هستند. این اتفاق می‌تواند به این معنی باشد که آنها کنجکاو یا وحشت زده اند و یا حتی احساس ترس می‌کنند.

به گفته محققان، نحوه حرکت چشم ها برای انتقال احساسات به نحوه استفاده ما از چشمان مان برای بینایی مرتبط است. برای مثال، باریک کردن چشم ‌ها به ما امکان می‌‌دهد دورتر را بهتر ببینیم، در حالی که باز کردن آن‌ ها باعث می‌‌شود نور بیشتری وارد چشمان ما شود.

دکتر دانیل اچ لی (Daniel H. Lee) پژوهشگر ارشد این مطالعات در مورد موضوع فوق این گونه توضیح داد: به عنوان مثال، اگر شخصی به چیزی با چشمان نیمه باز و باریک شده خیره شود، نشان ‌دهنده احساس موشکافی این شخص است. او می‌افزاید، باریک کردن چشم ها برای بررسی دقیق بصری نیز به تحلیل دقیق ارتباط می‌دهد.

این نتیجه ‌گیری ‌ها از مطالعاتی حاصل می‌‌شود که در آن افراد به جفت چشم‌هایی که احساسات و شکل‌های متفاوتی را بروز می‌دادند، نگاه کردند. پژوهشگران توضیح می‌دهند که با وجود پیچیدگی فوق العاده حالات صورت، گشاد شدن و باریک شدن چشم ها به طرز شگفت انگیزی آموزنده است.
دکتر لی در این باره گفت: ابراز احساسات انسانی بسیار پیچیده است. هنگام شمارش ماهیچه های صورت ما محاسبه کردیم که حداقل ۳.۷*۱۰۱۶ ترکیب بیان مختلف وجود دارد.

او در ادامه گفت، سپس ما به زیرمجموعه ای از این گروه عظیم یعنی ناحیه چشم نگاه کردیم و متوجه شدیم که یک بعد فیزیکی ساده، اکثر این فضای پیچیده را در ارتباطات اجتماعی توضیح می‌دهد.

به گزارش سیناپرس، محققان دریافتند که چشم ها برای درک احساسات دیگران حیاتی هستند، یعنی حتی زمانی که می‌توانیم بقیه اجزای صورت افراد را ببینیم، باز هم چشم ها مهمترین عامل نشان دادن احساسات درونی افراد به شمار می‌روند.

مترجم: مهنوش فلاحی پناه
منبع: spring

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار