menusearch
elmopazhoheshnews.ir

چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود

جستجو
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۶:۲۸
۱۴۰۱/۲/۱ پنج شنبه
(1)
(0)
چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود
چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت محصولات و راه حل های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، سندیکای صنعت مخابرات ایران در اطلاعیه ای از برگزاری کنفرانس ظرفیت با محوریت «محصولات و راه حل های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات» در ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

نخستین کنفرانس ظرفیت در شهریور سال ۱۴۰۰ و با شروع به کار دولت جدید، با محوریت خودنمایی زنجیره تأمین داخلی برای شبکه ملی اطلاعات برگزار شد.

در ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ نیز کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات (شامل کلیه لایه‌های شبکه) و با محوریت توسعه پایدار زیرساخت‌های ارتباطی با حضور وزیر ارتباطات، اپراتورهای ارتباطی و شرکت‌های تحقیقی و تولیدی برگزار شد.

سومین رویداد کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت FTTx در ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ به بخش دسترسی باند پهن ثابت اختصاص یافت.

قرار است چهارمین کنفرانس ظرفیت صنعت ICT نیز با محوریت محصولات و راه حل های ذخیره سازی و پردازشی داده و اطلاعات، ۲۸ اردیبهشت امسال برگزار شود.

طبق اعلام سندیکای صنعت مخابرات، در کمیته بومی سازی شبکه ملی اطلاعات که هر هفته در وزارت ارتباطات برگزار می‌شود، توانمندی‌های احصا شده در لیست ممنوعیت واردات قرار گرفته و برای محصولات نیازمند به کسب فناوری، لیست اولویت تهیه و به مرکز ملی فضای مجازی برای تحت حمایت قراردادن شرکت‌های دانش بنیان ارسال شده است.

دبیرخانه دائمی کنفرانس ظرفیت از نیمه دوم فروردین امسال با حضور نمایندگان واحدهای ذیربط برای پیگیری تصمیمات کنفرانس و برنامه ریزی کنفرانس‌های بعدی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است.

سازوکارهایی نیز برای برگزاری کنفرانس ظرفیت صنعت فضایی در دست برنامه ریزی است.

شرکت‌های متقاضی حضور در کنفرانس ظرفیت حداکثر تا هفتم اردیبهشت ماه فرصت دارند تا درخواست خود را به سندیکای صنعت مخابرات ایران اعلام کنند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار