menusearch
elmopazhoheshnews.ir

هوش مصنوعی می‌تواند آموزش عالی را متحول کند

جستجو
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱:۳۶:۲۳
۱۴۰۲/۶/۷ سه شنبه
(0)
(0)
هوش مصنوعی می‌تواند آموزش عالی را متحول کند
هوش مصنوعی می‌تواند آموزش عالی را متحول کند

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند آموزش عالی را متحول کند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیاست آموزش ملی بسیاری از کشورهای غربی در سال ۲۰۲۰ یک آموزش مادام العمر جامع، چندرشته ای و بین رشته ای را پیش بینی و طراحی کرده بود. تغییر و تداوم به عنوان یک نیروی پیش برنده عنوان شده اند و تب علمی به همراه اجرای جدیدترین ابزارهای تکنولوژیکی برای آموزش و تحقیق بسیار مهم عنوان شده اند. یکی از این ابزارها هوش مصنوعی است که فرصت ها و چالش های جدیدی را به وجود می‌آورد.

هوش مصنوعی به موضوع گفتگوی شهر درباره تمام موضوعات تبدیل شده است. در حالی که پتانسیل تغییردهنده هوش مصنوعی مدتی است که به رسمیت شناخته شده است، اپلیکیشن های وسیع الطیفش (مانند چت جی پی تی و بینگ چت) و مزایای مشهودشان اکنون آن را به یک نیروی قدرتمند و مختل کننده در صنایع مختلف تبدیل کرده اند. فارغ از صنعت، هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک عامل ضروری و حیاتی در شکل دهی به آینده است. آموزش عالی یکی از بخش هایی است که تلاش می‌کند تا بیشترین بهره را از پتانسیل انقلاب و متحول کننده هوش مصنوعی ببرد. ادغام هوش مصنوعی در آموزش عالی بیانگر فرصتهای زیادی برای متحول نمودن تجربه یادگیری، ارتقای تحقیق، نوآوری و رسیدگی به چالش های دیرپای در چشم انداز آموزشی است.

با این حال، این سفر بدون پیچیدگی هایش نیست و مستلزم یک رویکرد متفکرانه و مسئولیت پذیر برای آزاد کردن پتانسیل کامل هوش مصنوعی ضمن کشتی گرفتن با چالش های نهادینه شده است.

تاثیر هوش مصنوعی در آموزش عالی یک تاثیر چندرویه و گسترده است. به عنوان یک ابزار یادگیری سازش پذیر هوش مصنوعی دارای پتانسیل شخصی سازی آموزش، سازگار شدن با نیازهای متنوع و سبک های یادگیری دانشجویان است.

در یک محیط کلاسی، جایی که در آن دانش آموزان سعی می‌کنند تا توجه معلم را به خود جلب کنند، سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند آموزش شخصی سازی شده بدهند، نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنند و حمایت هدفمند برای رسیدن به نتایج یادگیری بهتر ارائه کنند. این رویکرد سفارشی به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا به فراخور توانایی خود رشد کنند، درک عمیقتری را به وجود می‌آورد کمک‌شان می‌کند تا با موضوع مورد نظر ارتباط برقرار کنند.

 

علاوه بر این، اهمیت هوش مصنوعی در ارتقای سطح آموزش عالی زنان را نمی‌توان دست کم گرفت. در گذشته، موانع فرهنگی، هنجارهای جنسیتی و دسترسی محدود به فرصت های آموزشی مانع از دسترسی زنان به آموزش عالی می‌شدند. با این حال، ابزارهای یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند موانع زبانی را بردارند و به زنان کمک کنند تا با هر عقبه زبانی ادامه تحصیل بدهند. با ارائه تجربیات یادگیری سفارشی و سازگار، هوش مصنوعی می‌تواند از زنان در کسب مهارتها و دانش لازم برای پیش بردن شغلشان و دست یابی به انگیزه های علمی و دانشگاهی حمایت کند. این می‌تواند در مناطقی با دسترسی محدود به زیرساخت های آموزشی مفید باشد.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند شکافهای دیجیتالی را پر کنند و دسترسی برابری به آموزش باکیفیت ایجاد کنند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار