menusearch
elmopazhoheshnews.ir

نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبشهت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌‏شود

جستجو
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۴:۴۸
۱۴۰۰/۱۲/۶ جمعه
(3)
(0)
نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبشهت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌‏شود
نخستین همایش «حقوق و رسانه» در اردیبشهت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌‏شود

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما و رئیس این همایش گفت: نخستین همایش ملی «حقوق و رسانه» در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و مقالاتی که در این همایش ارائه می‌شوند در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز نمایه خواهند شد.

به گفته حسن گروسی علاقمندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۱۵ اسفند ماه ارسال نموده و برای ارسال اصل مقاله تا پایان فروردین ۱۴۰۱ فرصت دارند.

حسن گروسی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش را پرداختن به بخشی از موضوعات مغفول و در همین حال اساسی برای رسانه عام و خاص توصیف کرد.

محورهای این همایش به ترتیب زیر است:

- حق دسترسی به اطلاعات و اخبار و الزامات آن

- حق بر پاسخگویی در رسانه ها

- مبانی و الزامات اسلامی سیاستگذاری حقوق مخاطب در رسانه

- رسانه و تامین نظم اجتماعی

- سواد رسانه ای

- حق مخاطب در فضای مجازی

از علاقمندان پژوهشگران، اساتید و دانشجویان برای ارسال مقالات به این همایش با محورهای گفته شده دعوت به عمل می‌آید. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما به نشانی dlpirib.ir چکیده مقالات خود را برای این همایش ارسال کنند.

لازم به ذکر است طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته عناوین همایش همایش‎های دوم تا پنجم نیز مشخص شده است که در تاریخ‎های مقرر برگزار خواهد شد.

به این ترتیب که همایش دوم با عنوان «تنظیم گری و نظارت رسانه ای» در آذر ۱۴۰۱، همایش سوم با عنوان «آینده پژوهی حقوق و رسانه» در اردیبهشت ۱۴۰۲، همایش چهارم با عنوان «عدالت رسانه ای» در آذر ۱۴۰۲ و همایش پنجم با عنوان «رسانه و خانواده و سبک زندگی اسلامی– ایرانی» در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار میشود

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار