menusearch
elmopazhoheshnews.ir

ممانعت از فعالیت ۸۷۳ مدرسه غیردولتی به دلیل فضای غیراستاندارد

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰:۴۵:۳۲
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ سه شنبه
(0)
(0)
ممانعت از فعالیت ۸۷۳ مدرسه غیردولتی به دلیل فضای غیراستاندارد
ممانعت از فعالیت ۸۷۳ مدرسه غیردولتی به دلیل فضای غیراستاندارد

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی گفت:فضا‌های آموزشی و تربیتی در سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان تاثیر دارد که نباید به مدارس که فضای آموزشی مناسبی ندارند اجازه فعالیت داده شود که در این راستا به ۸۷۳ مدرسه اجازه فعالیت داده نشده است.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری دانشجو، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در نشست خبری هفته بزرگداشت شورا‌های آموزش و پرورش که امروز در ساختمان زنده باد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: از ۲۴ لغایت ۳۰ دی ماه مقارن با هفته شورا‌های آموزش و پرورش است تا ارزیابی شود که چقدر مشارکت عمومی شکل گرفته است؛ چرا که آموزش و پرورش برای مؤثر بودن در مسیر پیشرفت کشور نیازمند اولویت داشتن است.
وی ادامه داد: بازنگری در قانون شورا‌های آموزش و پرورش از جمله برنامه‌های ما محسوب می‌شود چرا که این قانون سال ۱۳۷۲ تصویب شده است و نیاز به بازنگری در اهداف و اعضا است و مشارکت همه‌جانبه مردمی دیده شده است.
محمودزاده تصریح کرد: طراحی نظام جامع مشارکت از دیگر برنامه‌هاست که در حال تدوین آن هستیم و نقش سایر ارکان تربیت مانند خیرین و واقفین دیده شود یا طراحی مدارس مردمی از طریق الگوی مدارس مردمی با همکاری گروه‌های جهادی و مردمی و طراحی الگوی جدید از مدارس هیات امنایی با نقش آفرینی مردم که به سال تحصیلی ۱۴۰۲ برسد، از دیگر اقدامات است.
وی اضافه کرد: در حوزه موضوعات مدارس غیردولتی، طراحی نظام آموزش معلم مدنظر است چرا که در سال‌های گذشته آموزش مناسبی نداشتیم که باید تأکید ویژه شود؛ همچنین تولید الگو‌های کاربردی بر اساس مفاد سند تحول بنیادین به ویژه در کتاب‌های زبان اتفاق افتاده است که فراخوان مقاله و محتوا خدمت افراد فن ارایه شد تا مدل آموزش محتوای کتاب‌ها به صورت چند تالیفی متناسب با بوم خود داشته باشیم. ضمن اینکه در مدارس غیردولتی نظارت کامل بر ارائه محتوای مکمل می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فضا‌های آموزشی و تربیتی در سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان تاثیر دارد که نباید به مدارس که فضای آموزشی مناسبی ندارند اجازه فعالیت داده شود که در این راستا به ۸۷۳ مدرسه اجازه فعالیت داده نشده است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر