menusearch
elmopazhoheshnews.ir

مشوق‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نهضت سوادآموزی پرداخت شد

جستجو
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵:۵۲:۵۹
۱۴۰۲/۱/۲۹ سه شنبه
(0)
(0)
مشوق‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نهضت سوادآموزی پرداخت شد
مشوق‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نهضت سوادآموزی پرداخت شد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: مشوق‌های سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ نهضت سوادآموزی پرداخت شد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، رضامراد صحرایی در جلسه «تبیین فرایند پرداخت مشوق‌های نهضت سوادآموزی» اظهار داشت: کاری که ۹ سال مغفول مانده بود، مجدد پیگیری و دنبال شد. بخشی از مشوق‌ها را اواخر سال گذشته توانستیم بودجه‌ای از هیأت دولت برای آن دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی از دستاورد‌های انقلاب است، افزود: تلاش این سازمان باسوادسازی کمتر از ۳ درصد جمعیت بی‌سواد باقی مانده در کشور است.

صحرایی ادامه داد: نهضت سوادآموزی یادگار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است و با شیوه‌های جدید، موضوع سوادآموزی تداوم یافته است و پرداخت مشوق‌ها حداقل عنایتی است که دولت می‌تواند در قبال باسوادی این افراد اعطا کند.

در ادامه «علیرضا عبدی» رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: موضوع مالی و حمایتی از مشکلات همیشگی بوده و یکی از مشوق‌هایی که سال‌ها قبل برای همین منظور طراحی شد و چند ماهی هم اجرا شد و بعد مغفول ماند، مشوق سوادآموزی بود.

وی افزود: براساس این طرح، هر فردی وارد چرخه سوادآموزی شود، از ۲۰ درصد هزینه‌ای که بابت باسواد شدن او پرداخت کرده‌ایم، برخوردار می‌شود یعنی این مبلغ را به عنوان مشوق به خود او پرداخت می‌کنیم.

عبدی یادآور شد: سال ۹۳ این طرح به تصویب هیأت دولت رسید، اما بعد‌ها آن را پیگیری نکردند. مشوق‌های نهضت سواد آموزی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت شده است و اکنون ۹۲ هزار نفر مشمول دریافت این مشوق‌ها هستند؛ ۹ هزار نفر از افراد مشمول، شماره حساب مسدود دارند و به همین دلیل سامانه‌ای را اعلام خواهیم کرد تا از طریق این سامانه کد ملی ارسال کنند و بتوانیم از آن‌ها حساب دیگری برای واریز مشوق‌های نهضت سوادآموزی دریافت کنیم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار