menusearch
elmopazhoheshnews.ir

فعالیت هزار شرکت دانش بنیان در حوزه آب و انرژی

جستجو
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰:۱۱:۳۱
۱۴۰۲/۳/۲ سه شنبه
(0)
(0)
فعالیت هزار شرکت دانش بنیان در حوزه آب و انرژی
فعالیت هزار شرکت دانش بنیان در حوزه آب و انرژی

معاون تحقیقات سرمایه انسانی وزارت نیرو گفت: در سال ۱۴۰۰شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آب و انرژی ۷۰۰ شرکت بودند که در پایان سال گذشته این تعداد به ۱۰۰۰ شرکت افزایش پیدا کرد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، مریم کارگرنجفی امروز در هفتمین کنفرانس ملی سیستم اطلاعات مکانی با تشریح فعالیت‌های این معاونت اظهار کرد: وزرات نیرو دستگاهی علاوه بر خدماتی رسانی، خدمات زیر بنایی ارائه می‌کند اگر بخواهیم این خدمات را هوشمند ارائه دهیم لازمه داشتن پشتوانه قوی در علم، تحقیقات و فناوری است.

معاون تحقیقات سرمایه انسانی وزارت نیرو افزود: این معاونت به نام معاونت تحقیقات و معاونت انسانی بود این نشان‌دهنده این است که تحقیقات در وزارت نیرو اهمیت دارد. به تازگی تغییری در این عنوان داشتیم و به معاونت سرمایه انسانی تحقیقات و فناوری اطلاعات که نشان می‌دهد موضوع فناوری اطلاعات در این وزارتخانه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید این معاونت عنوان بهروری اضافه شده است. موضوع کلمه فناوری در کلمه تحقیقات و آموزش نشان دهنده این بوده که نمی‌توانیم بهروری داشته باشیم بدون نوآوری. یقینا نوآوری موضوع مهمی است.

کارگرنجفی اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آب و انرژی ۷۰۰ شرکت بودند که در پایان سال گذشته این تعداد به ۱۰۰۰ شرکت افزایش پیدا کرد.

معاون تحقیقات سرمایه انسانی وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو تاکید دارد بر افزایش ارتباط با دانشگاه که در همین راستا در سال گذشته ۱۵ نشست با دانشگاه‌ها برگزار کردیم.نطام پژوهش، فناوری و نوآوری وزارت نیرو بازنگری خواهد شد تا حداکثر یک ماه دیگر این نظام جدید ابلاغ می‌شود.

نجفی با بیان اینکه جایگاه‌های سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، مدیریت پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان شرکت مادرتخصصی، پارک علم و فناوری و همه در المن‌های تحقیقات و پژوهش مؤثر هستند در این نظام تبیین و ابلاغ شود، گفت: وزارت نیرو اولین سازمانی است که مجوز جذب یک هزار نیرو نخبه را کسب کرده که اولین مرحله آن در یک ماه آینده اجرای خواهد شد.

معاون تحقیقات سرمایه انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های هوشمند در وزارت نیرو قدرت تصمیم گیری و مدیریت را افزایش می‌دهد، گفت: استفاده از این سیستم در اشتراک گذاری داده و مدیریت بحران در جای جای صنعت آب و برق از همان ابتدا تولید توزیع و انتقال انرژی و ارائه خدمات در وزارت نیرو مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: باید در پایان این کنفرانس جمع بندی مناسبی صورت بگیرد به دلیل اینکه نیاز داریم وضعیت استفاده از سیستم‌های هوشمند در صنعت برق تبیین شود.

کارگرنجفی اضافه کرد: باید مشخص شود در چه سطحی نیازمند استفاده از سیستم‌های هوشمند هستیم که این می‌تواند کمکی برای برنامه‌ریزی‌های بعدی باشد. الزامات استفاده از این سیستم باید تبیین شود که همه این موارد از خروجی این چنین کنفرانس‌ها باید نتیجه گیری شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار