menusearch
elmopazhoheshnews.ir

طرح های پژوهشی و رساله های دکتری حمایت می‌شود

جستجو
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۶:۵۶:۳۳
۱۴۰۲/۴/۲۲ پنج شنبه
(0)
(0)
طرح های پژوهشی و رساله های دکتری حمایت می‌شود
طرح های پژوهشی و رساله های دکتری حمایت می‌شود

صندوق حمایت از پژوهشگران و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو، فراخوانی در راستای حمایت از طرح های پژوهشی و رساله های دکتری در حوزه اينترنت اشیا منتشر کردند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوزو به نقل از خبرگزاری آنا، «ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو» و «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور» (INSF) در جهت شتاب‌دهی به رشد و توسعه حوزه اينترنت اشیا در ابعاد مختلف طی فراخوانی از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و توسعه‌ای در این راستا حمایت می‌کنند.
بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته محور‌ها و اولویت‌های پژوهشی این فراخوان شامل فناوری‌های موردنظر در برداشت انرژی (Energy Harvesting) در حوزه‌های «فناوری برداشت انرژی مکانیکی به دو روش تریبوالکتریک و پیزوالکتریک»، «فناوری برداشت انرژی حرارتی به روش پیروالکتریک و ترموالکتریک»، «فناوری برداشت انرژی القا مغناطیسی و الکترومغناطیسی» و «فناوری برداشت انرژی فرکانس‌های رادیویی» می‌شود.
از این فراخوان خروجی‌هایی همچون توسعه فناوری و محصول، انتشار مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی، ثبت اختراع، تولید دانش فنی و ... مدنظر خواهد بود. بنابراین، گزارش طرح‌های مورد حمایت این فراخوان در قالب‌های طرح پژوهشی و رساله دکتری است که مدت‌زمان رساله دکتری دو سال و طرح‌های پژوهشی حداکثر در طول مدت سه سال مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
در این فراخوان از طرح‌های پژوهشی مصوب تا سقف دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و از رساله‌های دکتری تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال حمایت خواهد شد. رقم حمایتی شامل خرید تجهیزات نخواهد بود.
فرصت ارسال طرح‌های پژوهشی از ۱۷ تیرماه تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ و رساله‌های دکترا از ۱۷ تیرماه تا پایان سال ۱۴۰۲ است.
در این فراخوان اعلام شده طرح‌های پژوهشی دارای پشتیبان صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت برخوردار خواهند بود.

همچنین طرح‌های مصوب مستلزم ارائه گزارش‌های پیشرفت بر اساس زمان‌بندی در طول اجرای طرح و تأیید توسط ناظر است. طرح‌های منتخب این فراخوان که با موفقیت به اجرا برسند در ادامه در اولویت حمایت‌های آتی ستاد توسعه فناوری‌های نانو و میکرو جهت توسعه محصول و کسب‌وکار قرار می‌گیرد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار