menusearch
elmopazhoheshnews.ir

طراحی سامانه‌ای برای مدیریت هوشمند مدارس

جستجو
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۴:۲۰
۱۴۰۲/۵/۸ یکشنبه
(0)
(0)
طراحی سامانه‌ای برای مدیریت هوشمند مدارس
طراحی سامانه‌ای برای مدیریت هوشمند مدارس

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، سامانه‌ای نرم‌افزاری طراحی و تجاری‌سازی کرده‌اند که مدیریت همه امور مدارس را به‌صورت هوشمند و بر بستر فضای ابری ممکن می‌کند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، امید قیطانی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ایجاد سامانه‌ای برخط و دسترس‌پذیر برای مدیریت مدارس عنوان کرد: این سامانه هوشمند بر مبنای یک دغدغه مهم کاربران ایجاد شد که داستان آن به بیش از یک دهه قبل برمی‌گردد، زمانی که همه مدارس از نرم‌افزار‌های ویندوزی برای مدیریت فرایند‌های خود استفاده می‌کردند، به این فکر افتادیم که یک سامانه ابری ایجاد کنیم تا همه اعضای مدرسه، بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی بتوانند به نرم‌افزار و اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

این فعال حوزه فناور با بیان اینکه این سامانه، نرم‌افزار یکپارچه مدیریت مدرسه است که همه نیاز‌های آموزشی و مدیریتی مدارس را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اظهار کرد: ماژول‌هایی مانند کلاس آنلاین، آزمون آنلاین، سیستم مدیریت حضور و غیاب و... بخش‌هایی از نرم‌افزار این سامانه هستند.

قیطانی با اشاره به چند وظیفه‌ای و ماژولار بودن این سامانه افزود: این نرم‌افزار از چندین زیرسیستم تشکیل شده که هر کدام، مدیریت بخشی از فرایند‌های مدرسه را بر عهده دارند. ازجمله این ماژول‌ها می‌توان به سیستم‌های مدیریت آموزش، سیستم مدیریت اطلاعات، مدیریت منابع انسانی، اتوماسیون مدارس، مدیریت فرآیندها، مدیریت محتوا و مدیریت مالی اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مطرح کرد: در این سامانه هوشمند، مدیریت مدارس با استفاده از زیرسیستم‌ها بسیار ساده‌تر و البته دقیق‌تر خواهد بود؛ به‌عنوان نمونه فرایند آموزش و انجام تکالیف دانش‌آموزان در دوران کرونا با این نرم‌افزار به‌خوبی انجام می‌شد.

وی دانش‌آموزان، والدین، کادر مدرسه و معلمین را جامعه مخاطب این سامانه عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین مزیت استفاده از این سامانه برای مدارس صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌هاست و این امکان را به مدیران مدارس می‌دهد که فرایند‌های خود را به شکل سیستماتیک و هدفمند مدیریت کرده و بتوانند به‌خوبی از ظرفیت فناوری در مدارس خود استفاده کنند.

 

قیطانی درباره کاربری این سامانه برای دانش‌آموزان توضیح داد: دانش‌آموزان به کمک این اپلیکیشن می‌توانند به سادگی در کلاس یا آزمون‌های آنلاین خود شرکت کرده و تکالیف خود را بررسی و برای معلم‌شان ارسال کنند، همچنین امکان رزرو غذا یا دریافت کتاب از کتابخانه نیز در اپلیکیشن دانش‌آموزان برای آنها فراهم است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای اپلیکیشن مدارس برای والدین، امکان برقراری ارتباط سریع با کادر مدرسه و اطلاع از وضعیت تحصیلی و انضباطی فرزندان‌شان است، همچنین به کمک این نرم‌افزار والدین می‌توانند کارنامه و عملکرد دانش‌آموز را زیر نظر داشته باشند.

این فعال فناور با اشاره به کاربرد‌های این سامانه برای آموزگاران گفت: این اپلیکیشن امکان بررسی و ثبت اطلاعات در دفتر کلاسی را به آموزگاران می‌دهد و قابلیت بارگذاری و دریافت تکلیف، ثبت موارد تحصیلی و انضباطی و حتی برقراری ارتباط با دانش‌آموز یا والدین را برای معلمین فراهم می‌کند.

وی همچنین درباره کاربرد‌های این سامانه برای انجام امور کادر اداری توضیح داد: مدیر و کادر اداری مدرسه به کمک اپلیکیشن موبایل امکان بررسی و نظارت روی امور در حال اجرای مدرسه را دارند، می‌توانند وضعیت تحصیلی یا عملکرد دانش‌آموزان را در قالب نمودار‌های تحلیلی دیده و حتی موارد انضباطی مختلف را در برنامه ثبت کنند.

قیطانی به مهم‌ترین مزایا و امکانات ارائه شده در این سامانه اشاره کرد و افزود: در این سامانه ضمن ارائه تمام امکانات مورد نیاز مدرسه به شکل یکپارچه، ارائه خدمات در قالب بسته‌های متنوع و قیمت رقابتی، قابلیت دسترسی به شکل تحت وب و در قالب اپلیکیشن موبایل و پشتیبانی کاربران وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: این سامانه در میان نرم‌افزار‌های مشابه، یکی از کامل‌ترین نرم‌افزار‌های مدیریت مدرسه به شمار می‌رود و تمام امکانات مورد نیاز مدارس را به شکل یکپارچه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی افزود: همچنین درباره قیمت و هزینه‌ها، تلاش کرده‌ایم با ارائه بسته‌های مختلف نرم‌افزاری شرایطی را فراهم کنیم که هر مدرسه با توجه به نیاز خود بتواند بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب را برای خود داشته باشید و به همین دلیل در میان نرم‌افزار‌های موجود، ما یکی از رقابتی‌ترین قیمت‌ها را ارائه می‌دهیم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار