menusearch
elmopazhoheshnews.ir

سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است

جستجو
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۴:۲۹
۱۴۰۲/۳/۱۷ چهارشنبه
(0)
(0)
سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است
سند توسعه هوش‌ مصنوعی در حال تدوین است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است که بر روی سند توسعه هوش مصنوعی در حال کار هستند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا پایان امسال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را متصل به شبکه می‌کنیم،گفت: این کار چند هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی درباره مدیریت سبز در وزارت ارتباطات، افزود: یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که در دنیا در حوزه حفظ محیط زیست مطرح است، هوشمند و الکترونیکی شدن خدمات است که می‌تواند منجر به کاهش سفر‌های درون و برون شهری شده و از این طریق کاهش مصرف سوخت و تولید آلاینده‌ها را در پی خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سال گذشته اتفاق بزرگی که افتاد این بود که پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه اندازی شد و بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها به آن متصل شده اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد خدمات خود را از این طریق ارائه می‌دهند،اظهار کرد: هدف گذاری امسال این است که ۱۰۰ درصد این خدمات از این طریق ارائه شده و ۲۰ درصد خدمات دولت هم هوشمند شود یعنی مردم بدون هر گونه مراجعه حضوری و بدون ارسال مدرک و بدون دخالت عامل انسانی خدمات را از دولت بگیرند.

زارع پور افزود: این اتفاق غیر از مزایای دیگری مانند حذف امضا‌های طلایی و حفظ کرامت مردم، مزایایی، چون کاهش سفر‌های غیر ضروری مردم نیز خواهد داشت که حتما منجر به بهبود شرایط زیست محیطی خواهد شد.

وی گفت: ما هم از یک سال و نیم قبل مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه اندازی کردیم و براساس آن همه دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی برایشان ایجاد می‌کند را احصاء خواهند کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از بومی سازی و ایرانی سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری با تمام شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه هستیم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار