menusearch
elmopazhoheshnews.ir

سامسونگ از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

جستجو
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۹:۳۷:۵۷
۱۴۰۲/۸/۱۸ پنج شنبه
(0)
(0)
سامسونگ از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد
سامسونگ از مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرد

سامسونگ جزئیات مدل هوش مصنوعی مولد خود با نام «سامسونگ گاوس» (Samsung Gauss) را شرح داد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، سامسونگ جزئیات مدل هوش مصنوعی مولد خود با نام «سامسونگ گاوس» (Samsung Gauss) را شرح داده است که می‌تواند به صورت محلی روی دستگاه‌ها اجرا شود. کره تایمز گزارش می‌دهد که گاوس در گوشی بعدی گلکسی اس ۲۴ (Galaxy S۲۴) که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود، ادغام خواهد شد. سامسونگ این هفته در جریان گردهمایی هوش مصنوعی خود، گاوس را به نمایش گذاشت و نشان داد که چگونه مدل هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر را تولید و ویرایش کند، ایمیل بنویسد، اسناد را خلاصه کند و حتی به عنوان یک دستیار کدنویسی عمل کند.

بخش‌هایی از مدل گاوس سامسونگ می‌تواند به صورت محلی روی دستگاه اجرا شود و مدیران سامسونگ ماه گذشته اعلام کرد که این شرکت از سال ۲۰۲۴ شروع به اضافه کردن هوش مصنوعی مولد به عملکرد‌های اصلی دستگاه‌های تلفن همراه خواهد کرد. این اظهار نظر به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر تمرکز هوش مصنوعی برای گلکسی اس ۴ سامسونگ منتشر شد که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام شود.

سامسونگ می‌گوید مدل گاوس این شرکت به نام کارل فردریش گاوس، ریاضی دان افسانه‌ای که نظریه توزیع نرمال، ستون فقرات یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را پایه گذاری کرد نام گذاری شده است.

سامسونگ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: زبان سامسونگ گاوس، یک مدل زبان مولد، با تسهیل وظایفی مانند نوشتن ایمیل‌ها، خلاصه کردن اسناد و ترجمه محتوا، کارایی را افزایش می‌دهد.

این ادغام در محصولات می‌تواند یک نقطه فروش کلیدی برای گلکسی اس ۲۴ باشد، به خصوص اگر گاوس بتواند به جای تکیه بر مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی بر فضای ابری مانند اوپن ای‌آی، برخی از تصاویر تولیدی و مدل‌های زبان محدود را به صورت محلی روی گوشی اجرا کند.

 

میونگ یو، نایب رئیس بخش لوازم خانگی سامسونگ الکترونیک، در ماه سپتامبر گفت: سامسونگ در حال حاضر هوش مصنوعی مولد را به دستیار مجازی بیکسبی (Bixby) خود برای لوازم خانگی می‌آورد، اما به اندازه چت جی‌پی‌تی قدرتمند نخواهد بود.

به گفته سامسونگ، سامسونگ گاوس در حال حاضر به صورت داخلی برای بهره‌وری کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قابلیت در آینده‌ای نزدیک به انواع اپلیکیشن‌های محصولات سامسونگ اضافه خواهد شد تا تجربه کاربری جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار