menusearch
elmopazhoheshnews.ir

رونق بازار گیاهان دارویی با ۱۹۲ شرکت دانش‌بنیان

جستجو
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۸:۱۳
۱۴۰۱/۹/۱۴ دوشنبه
(0)
(0)
رونق بازار گیاهان دارویی با ۱۹۲ شرکت دانش‌بنیان
رونق بازار گیاهان دارویی با ۱۹۲ شرکت دانش‌بنیان

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های مختلف کمک کرده تا کشور تجربه خوبی از تامین نیاز‌های بومی و عدم وابستگی به بازار جهانی داشته باشد و در این مسیر از توانمندی‌های داخلی بهره ببرد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، از جمله آثار مثبت استفاده از فناوری و نوآوری در صنایع مختلف می‌توان به ارتقای عملکرد، افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی و استفاده بهینه از ابزار و ماشین‌آلات کاربردی اشاره کرد. اتفاقی که نیروی دانشی و تخصصی را به صنعت متصل می‌کند و بهره‌وری آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

زیست بوم فناوری و نوآوری هم با همین هدف در کشور شکل گرفت و نحوه تامین نیاز‌های کشور را از اساس دگرگون کرد و به رونق بازار داخلی منجر شد. محصولاتی که پیش از این با هزینه‌های گزاف و با وجود موانع زیادی همچون تحریم‌ها و بحران‌های اقتصادی و ... از بازار جهانی تامین می‌شدند؛ امروز با صرف هزینه و زمان کمتر با کیفیتی برابر با محصولات جهانی به دست صنعتگران و بازار تقاضا می‌رسد.

یکی از حوزه‌هایی که با کمک محصولات دانش‌بنیان توانسته در مسیر توسعه یافتگی قرار گیرد و دستاورد‌های خود را ارتقا دهد؛ عرصه گیاهان دارویی است. حوزه‌ای که امروز از ظرفیت دانشی و تخصصی ۸۰۰ شرکت فعال در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی بهره‌مند است که ۲۵ درصد آن‌ها یعنی عددی حدود ۱۹۰ مجموعه دانش‌بنیان شده‌اند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار