menusearch
elmopazhoheshnews.ir

راه هایی برای مدیریت دیابت نوع دو در بزرگسالان جوان

جستجو
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۱:۴۳:۴۲
۱۴۰۱/۱/۲۸ یکشنبه
(0)
(0)
راه هایی برای مدیریت دیابت نوع دو در بزرگسالان جوان
راه هایی برای مدیریت دیابت نوع دو در بزرگسالان جوان

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از سیناپرس، یک گروه کاری از متخصصان جامعه دیابت استرالیا از دانشگاه های مختلف این کشور شامل دانشگاه سیدنی، دانشگاه موناش، دانشگاه نیوساوث ولز، موسسه تلتون کیدز و مدرسه تحقیقات سلامت فلیندرز، مجموعه شواهدی را به منظور مدیریت دیابت نوع دو در بزرگسالان جوان بررسی کرده و توصیه هایی رسمی را ارائه کرده است.

این شواهد شامل غربالگری، نوع دیابت، مراقبت های روانی، سبک زندگی، اهداف گلیسمی، عوامل دارویی، مدیریت خطر بیماری های قلبی عروقی، ارزیابی بیماری های همراه، پیشگیری از بارداری، برنامه ریزی بارداری و آموزش بیمار محور هستند.

به گزارش سیناپرس، توصیه های مدیریتی مورد اشاره که به طور ویژه برای بزرگسالان جوان ارائه شده و برای افراد سالمند مطرح نیستند، عبارتند از:

- غربالگری دیابت در افراد دارای اضافه وزن یا چاقی و توجه عوامل خطر اضافی از جمله مواجهه درون رحمی با دیابت نوع دو یا دیابت بارداری

- تعیین اهداف دقیق تر برای میزان گلوکز یعنی میزان هموگلوبین گلیکوزیله کمتر یا مساوی 6.5 درصد یا 48 میلی مول بر مول

- در زمینه چاقی یا خطر قلبی-کلیوی بالاتر، توجه به مواد همتای گیرنده پپتید 1 شبه گلوکاگون و مهارکننده‌های سدیم-گلوکز دو

- در این افراد، کاهش سلول های موسوم به بتا سریع تر است، بنابراین بررسی مکرر و تشدید درمان اولیه قابل توصیه است

- فشار خون باید به کمتر از 80/130 میلی‌متر جیوه برسد. این در حالی است که هدف تعیین شده برای فشار خون بزرگسالان 90/140 میلی‌متر جیوه است

- محاسبات مطلق خطر بیماری قلبی عروقی احتمالاً در این گروه سنی دقیق نیستند. بنابراین استفاده اولیه از داروی استاتین باید در نظر گرفته شود

- استفاده از یک مدل مراقبت چند رشته ای شامل یک متخصص غدد و یک مربی تایید شده دیابت برای این افراد.

محققان دست اندرکاران این بیانیه می‌گویند: دیابت نوع دو که به طور سنتی یک بیماری مربوط به سنین بالاتر است، امروزه در گروه های سنی جوان تر در سراسر جهان شیوع بیشتری پیدا کرده است.

درواقع دیابت نوع دو با شروع در بزرگسالان جوان که به طور اسمی افراد 18 تا 30 ساله را شامل می‌شوند، وضعیتی تهاجمی تر از آنچه در سنین بالاتر دیده می‌شود، داشته و لذا با خطرات بیشتر نظیر عوارض عمده و مرگ و میر زودرس همراه است.به گزارش سیناپرس، خلاصه این بیانیه پزشکی که به ارائه توصیه‌های مدیریتی و مدل‌های مراقبتی مناسب برای این گروه پرخطر کمک می‌کند، در مجله Medical Journal of Australia منتشر شده است.

مترجم:رها امیدوار

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار