menusearch
elmopazhoheshnews.ir

دانش‌بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال را رقم زدند

جستجو
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۸:۷:۴۶
۱۴۰۱/۹/۱۴ دوشنبه
(0)
(0)
دانش‌بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال را رقم زدند
دانش‌بنیان‌ها رشد ۶۰ درصدی ایجاد اشتغال را رقم زدند

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد ۴۱ هزار شغل در پارک های علم و فناوری کشور در سال گذشته خبر داد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، دکتر علی خیرالدین با اعلام این خبر گفت: ایجاد این میزان شغل در سال گذشته در پارک های علم و فناوری کشور نسبت به سال قبل از آن 60 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فعالیت 51 پارک علم و فناوری در سطح کشور گفت: از این تعداد 12 پارک دانشگاهی هستند که خوشبختانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز 165 واحد فناور و 19 شرکت دانش بنیان ایجاد شده که نوید بخش ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: کشور ایران در حوزه تولیدات علمی بسیار خوب عمل کرده است و از نظر تولید علم رتبه 15 را در جهان و رتبه یک را در منطقه داریم.

خیرالدین افزود: از نظر نوآوری و فناوری در سال 2014 رتبه 120 را داشتیم که با توجه به شاخص جدید نوآوری به رتبه 53 رسیدیم و نسبت به سال گذشته هفت رتبه صعود کردیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم از حمایت‌های این وزارتخانه از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خبر داد و گفت: اجرای طرح گرنت فناوری، دستیار فناوری، طرح ترویج کار آفرینی و طرح تانا از جمله طرح ها برای حمایت از این شرکت‌ها است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار