menusearch
elmopazhoheshnews.ir

خبر خوب مالیاتی وزیر ارتباطات برای کسب و کارهای اینترنتی

جستجو
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۵۴:۲۹
۱۴۰۲/۳/۳۱ چهارشنبه
(0)
(0)
خبر خوب مالیاتی وزیر ارتباطات برای کسب و کارهای اینترنتی
خبر خوب مالیاتی وزیر ارتباطات برای کسب و کارهای اینترنتی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس مصوبه هیئت دولت، کسب‌کارهایی اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشتند و اظهارنامه مالیاتی پر نکردند از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، عیسی‌زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۳۱ خردادماه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ما در تلاش هستیم با کمک وزارت صمت زمینه تولید گوشی را در داخل کشور فراهم کنیم،گفت: یک برنامه‌ای نیز طراحی شده تا از ظرفیت‌هایی که در داخل کشور وجود دارد برای تولید گوشی استفاده کنیم. اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت زمین ارائه شده و در حال راه اندازی خط تولید هستند.

وی درباره اینکه چه اقدام عملی برای افزایش سرعت اینترنت صورت گرفته است، تصریح کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت‌ها را در شهر‌هایی که ما سرویس واگذار کردیم تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باردیگر با بیان اینکه ما شب و روز در تلاش هستیم،افزود: اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

زارع‌پور با اعلام اینکه امروز در دولت یک مصوبه‌ای برای تسهیل کسب و کار‌های اینترنتی داشتیم که بر اساس این مصوبه کسب و کار‌های اینترنتی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده بودند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند،گفت: این امکان بسیار خوبی است برای فعالیت کسب وکار‌هایی که قصد دارند در سکو‌های داخلی فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که مهاجرت کسب وکار‌های اینترنتی از سکو‌های خارجی به داخلی داشت این بود که در آنجا مالیاتی پرداخت نمی‌کردند، اما همین که به سکو‌های داخلی می‌آمدند باید مالیات پرداخت می‌کردند. با مصوبه امروز هیات دولت، این معافیت مالیاتی برای کسب وکار‌ها فراهم شد. حتی برای کسانی که اظهارنامه مالیاتی و کد مالیاتی و کسب و کار فیزیکی هم دارند، مصوب شد در صورتی که صورت‌های مالی خود را در این دو حالت یعنی کسب وکار برخط و کسب و کار غیر برخط جدا کنند، آن بخش از فعالیت خود را که در سکو‌های داخلی انجام دهند مشمول معافیت مالیاتی خواهد شد. اتفاق بزرگی برای رونق کسب و کار‌های اینترنتی بر بستر سکو‌های بومی به شمار می‌رود.

خبرنگاری از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوال کرد«بحث عدم تغییر ساعت از سوی اپراتور‌ها پیگیری شده است؟» که زارع پور پاسخ داد: این موضوع مربوط به اپراتور نیست. بحث تغییر ساعت را ما از همان ثانیه اول سال ۱۴۰۲ دنبال کردیم.

وی تاکید کرد: اگر به مراجع بین المللی مانند یانا مراجعه کنید، ما از شهریور سال گذشته اعلام کرده بودیم و از ثانیه‌های اول اعمال شده بود. این مسئله مربوط به گوشی‌ها است. برای برخی از گوشی‌ها باید نرم افزار خود گوشی به روز شود که تغییر ساعت به صورت اتوماتیک انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حدود ۹۳ درصد از گوشی‌ها این اتفاق افتاده است، اظهار کرد: برخی از گوشی‌ها که تولید کنندگان آن‌ها در کشور‌هایی هستند که ما با آن ارتباط رسمی نداریم، در حال مذاکره هستیم که مدل به مدل مشکل حل شود. اما بحث گوشی به وزارت صمت باز می‌گردد.

زارع پور گفت: ما در تعامل با وزارت صمت و وزارت امور خارجه این موضوع را دنبال خواهیم کرد. هر هفته هم یک مدل از گوشی‌ها مشکلش حل می‌شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار