menusearch
elmopazhoheshnews.ir

حضور ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین امسال

جستجو
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۵۲:۱
۱۴۰۲/۶/۱۴ سه شنبه
(0)
(0)
حضور ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین امسال
حضور ۳ هزار دانش‌آموز در پیاده‌روی اربعین امسال

صحرایی با تأکید بر این‌که ۱۱ موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از ۳ هزار دانش‌آموز برای نخستین بار به‌صورت سازمان‌دهی شده به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، رضامراد صحرایی در پیامی تصویری به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی (ع) با اشاره به اینکه حرارت ما از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خاموش شدنی نیست و این میراثی است که از پدران و مادران به ارث برده‌ایم و در فرزندانمان به ارث خواهیم گذاشت، اظهار کرد: این حرارت، سرمایه‌ای برای ذخیره‌سازی ظهور و تمدن سازی اسلامی است که هرگز در دلمان سرد نخواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه افزود: پیام اربعین آزادگی، استقامت و حق‌گویی و برمدار حق بودن است و حضور دانش‌آموزان، دانشجو معلمان و معلمان در این مسیر، یک سرمایه اجتماعی است.

وی با تأکید بر این‌که متأسفانه از جاماندگان شده‌ام، شاید اربعین من این است که در آموزش‌وپرورش بمانم، گفت: این اولین باراست که پیاده‌روی اربعین را از دست می‌دهم. از اینکه در جمع عاشقان مسیر اباعبدالله الحسین (ع) نیستم، ناراحت و غمگین هستم، اما احساس می‌کنم، خدمت این است که در آموزش‌وپرورش باشم.

صحرایی گفت: ستاد ملی اربعین را در آموزش‌وپرورش برای اولین بار تأسیس کردیم و این ستاد در سال‌های آینده فعال‌تر خواهد بود و برنامه‌ریزی بیشتری خواهد داشت.

وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر این‌که ۱۱ موکب در مناطق مرزی کشور از آذربایجان غربی تا خوزستان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بیش از ۳ هزار دانش‌آموز برای نخستین بار به‌صورت سازمان‌دهی شده به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند.

 

وی به شکل‌گیری ده‌ها پویش در ایام منتهی به اربعین در سراسر کشور اشاره کرد و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک موکب سال گذشته را به سه موکب تبدیل کرده است و بیش از ۵ هزار دانشجومعلم را به مراسم اربعین فرستاده است.

صحرایی با تأکید بر این‌که چندین سرود و تئاتر توسط سازمان دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی ساخته و در مسیر کربلا خوانده و اجرا شده است، عنوان کرد: این سرود‌ها و تئاتر‌ها اشک بر چشمان زائران جاری و عشق را در وجودشان نهادینه‌تر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین سال آینده را قطعاً با برنامه‌های پرشورتری دنبال خواهیم کرد، افزود: امسال برای اولین بار توانستیم کاری کنیم که سرود‌های مسیر پیاده‌روی اربعین مثل راهپیمایی ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن حال و هوای انقلابی داشته باشد. زائران کشور‌های دیگر این سرود‌ها را شنیدند و فهمیدند که همین دانش‌آموزان در آینده لشکر صاحب‌الزمان (عج) را تشکیل خواهند داد.

صحرایی در پایان گفت: اربعین سال آینده حتماً بیشتر از امسال کارخواهیم کرد و باتجربه‌ای که امسال به دست آورده‌ایم، کار‌های ماندگارتری عرضه خواهیم کرد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار