menusearch
elmopazhoheshnews.ir

ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از ۵ آذر

جستجو
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۵۳:۸
۱۴۰۲/۹/۳ جمعه
(0)
(0)
ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از ۵ آذر
ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ از ۵ آذر

ثبت نام نوبت اول آزمون سراسری و آزمون پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی سال ۱۴۰۳ از یکشنبه ۵ آذرماه سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، نام نویسی در نوبت اول کنکور کارشناسی و آزمون پذیرش اختصاصی دانشجو-معلم در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی از ۵ آذر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ادامه دارد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیازمند مطالعه دقیق دفترچه راهنما است، زیرا داوطلبان باید از شرایط و ضوابط آزمون مطلع شوند. دفترچه ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای آزمون‌های دی ماه و تیرماه به طور جداگانه منتشر می‌شود و از سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است.

سهم سوابق تحصیلی در کنکور کارشناسی ۱۴۰۳ شامل ۲۸ درصد دروس عمومی و ۲۲ درصد دروس تخصصی است که مجموع آن ۵۰ درصد با تأثیر قطعی سوابق تحصیلی است.

دروس تخصصی آزمون کارشناسی هم ۵۰ درصد تأثیر دارد. داوطلبان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم هر میزان نمره‌ای که دریافت کنند در نمره کل کنکور داوطلب تأثیر گذار است.

گفتنی است؛ با توجه به اینکه ورود به دانشگاه فرهنگیان هم نوعی پذیرش است و هم نوعی آزمون استخدامی است، از سال ۱۴۰۳ سه آزمون برای دانشگاه فرهنگیان اجرا می‌شود. دو نوبت آزمون سراسری و یک نوبت آزمون اختصاصی ویژه دانشگاه فرهنگیان است که وزارت آموزش و پرورش باید جزئیات آن را اعلام کند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار