menusearch
elmopazhoheshnews.ir

امکان نظرسنجی آنلاین از محتوای کتاب‌های درسی فراهم شد

جستجو
چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶:۵۹:۴۴
۱۴۰۱/۱۰/۱۰ شنبه
(0)
(0)
امکان نظرسنجی آنلاین از محتوای کتاب‌های درسی فراهم شد
امکان نظرسنجی آنلاین از محتوای کتاب‌های درسی فراهم شد

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این سازمان در راستای رویکرد اصلی مردمی‌سازی امور و تحول در روش‌ها و برنامه‌های خود، تحول جدیدی را با فراهم‌ساختن امکان «نظرسنجی از محتوا‌های کتب درسی» برای تمام مخاطبان خود فراهم کرده است.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، همه دانش‌آموزان، معلمان، والدین، کارشناسان اداری، استادان دانشگاه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت و همه کسانی که دغدغه نظام آموزش و پرورش را دارند می‌توانند از این امکان استفاده کنند.
این سامانه در اختیار عموم مردم است و در پایگاه اینترنتی به آدرس nazar.roshd.ir راه‌اندازی شده است و تمام مخاطبان می‌توانند با انتخاب دوره‌های مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و انتخاب دروس در پایه‌های مختلف، کتاب‌های همان پایه را انتخاب و نظر خود را در ارتباط با آن کتاب و محتوا‌های آن ثبت کنند.
در این سامانه پس از پُرکردن فرم ثبت‌نام، «کد عضویت» به موبایل شما ارسال می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید برای ثبت نظر اقدام کنید.
تمام گروه‌های مخاطب مذکور در این نظرسنجی می‌توانند نظرات خود را به صورت کلی درباره کتاب یا درباره فصل‌ها و درس‌های هر کتاب به ثبت برسانند.
سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نظرات انتقادی و پیشنهادی تمام صاحب‌نظران را بررسی و در صورت تایید محتوا‌های به ثبت رسیده پس از تکمیل و ارزیابی‌های لازم، برای اعمال آن‌ها اقدام خواهد کرد.
این نوآوری و تحول جدید به صورت یکپارچه در دولت سیزدهم رقم خورده و گامی مهم در جهت مردمی‌کردن امور این سازمان و مشارکت آحاد صاحب‌نظران تعلیم و تربیت، والدین، معلمان و خود دانش‌آموزان در تدوین و تالیف و اصلاح محتوا‌های کتاب‌های درسی است تا آن‌چه که ارائه می‌شود مورد پسند و درخور شان و جایگاه آینده‌سازان این مرز و بوم باشد. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در‌های سازمان را به روی تمام مخاطبان، منتقدان و ذینفعان خود گشوده است تا با مشارکت حداکثری در راستای تحول در کتاب‌های درسی قدم بردارد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، امیدواریم این اقدام مایه افزایش تعامل و ارتباطات و همچنین رضایتمندی تمام خانواده‌ها را فراهم آورد و بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد تحول در عرصه تعلیم و تربیت باشیم و یقین داریم این مهم با مشارکت مردمی محقق خواهد شد.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار