menusearch
elmopazhoheshnews.ir

اجرای آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تمام رشته‌های علوم پزشکی

جستجو
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۶:۱۹
۱۴۰۱/۱۱/۹ یکشنبه
(0)
(0)
اجرای آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تمام رشته‌های علوم پزشکی
اجرای آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تمام رشته‌های علوم پزشکی
دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی از تغییر آئین نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس و اجرای آزمون‌های صلاحیت بالینی و حرفه‌ای برای تمامی رشته‌های علوم پزشکی خبر داد.
 

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در نشست خبری هفتمین همایش مرجعیت علمی در محل وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران درخصوص آزمون صلاحیت بالینی برای رشته‌های علوم پزشکی گفت: در شورای عالی برنامه ریزی برای همه رشته‌های علوم پزشکی آزمون صلاحیت بالینی و حرفه‌ای خواهیم داشت که به مرور پس از نهایی شدن برنامه ریزی آن اجرا می‌شود.

وی درباره موضوع مهاجرت گروه علوم پزشکی گفت: مهاجرت یک سویه و یک طرفه خطرناک است، اما یک زمان مهاجرت به معنای جابجایی است که نمونه آن در چین رخ داده است و دانشجویان چینی ترغیب می‌شوند که مهاجرت کنند تا ارزش افزوده ایجاد شود و تبادل اطلاعات صورت گیرد.

حسن زاده درباره بین المللی سازی علوم پزشکی یادآور شد: بین المللی سازی یکی از اهداف مهم آموزش پزشکی است. آخرین ثبت روزانه تعداد دانشجویانی که برای تحصیل در ایران اقدام کرده اند نشان می‌دهد ۷ هزار و ۱۳ دانشجوی بین المللی در گروه علوم پزشکی داخل کشور تحصیل می‌کنند. این آمار هفتگی در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: بین المللی سازی در آموزش علوم پزشکی تنها پذیرش دانشجو نیست بلکه تعاملات بین المللی و تبادل استاد و دانشجو و تاسیس شعبه در خارج از کشور هم مهم است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی یادآور شد: در بخش بین المللی سازی کمیته‌ای با عنوان تطبیق و متناسب سازی برنامه‌های آموزشی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. در واقع برنامه‌های آموزشی سایر کشور‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کسانی که می‌خواهند به طور مثال لیسانس داروسازی و یا MBBs داشته باشند می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. در واقع برای بین المللی سازی هزینه اثربخشی را هم در نظر می‌گیریم، اما کیفیت آموزش را کاهش نمی‌دهیم.

وی از تغییر آئین نامهه پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی خبر داد و گفت: آئین نامه این نوع پذیرش در شورا در حال تغییر است و آئین نامه جدید هنوز تصویب نشده است. البته در این مسیر ابتدا باید ارزشیابی دوره‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده گرفته شود و بعد آئین نامه جدید اجرا شود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر