menusearch
elmopazhoheshnews.ir

آیین رونمایی از «طرح ارزش مالکانه» آغاز شد

جستجو
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۶:۹:۴۸
۱۴۰۲/۳/۱ دوشنبه
(0)
(0)
آیین رونمایی از «طرح ارزش مالکانه» آغاز شد
آیین رونمایی از «طرح ارزش مالکانه» آغاز شد

آیین رونمایی از طرح ارزش مالکانه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) با حضور فرهنگیان عضو مؤسسه و مقامات کشوری آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز، ارزش مالکانه جزو مطالبات سنواتی یک میلیون و ششصد هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته عضو صندوق طی ۱۲ سال گذشته بوده است که امروز به ثمر رسید.

بر اساس این طرح مالکیت بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره فرهنگیان از خرداد ماه سال جاری به صورت تدریجی به اعضای بازنشسته واگذار می‌شود.

این مراسم با حضور مسؤولان دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران وزارت آموزش و پرورش، مدیران ارشد صنعت بانکی و بازار سرمایه و سازمان‌های اقتصادی، اعضای هیأت امنا و هیأت مدیره مؤسسه، مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و منتخبان فرهنگیان سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران آغاز شد.

اهداف اصلی این آیین شامل اعلام رسمی و رسانه‌ای اجرای طرح ارزش مالکانه، تبیین و تشریح کلیات فرآیند مدل‌سازی و محاسباتی و سازوکار‌های اجرایی و کنترلی طرح و همچنین تشریح برنامه‌های اجرایی جهت تداوم اجرای طرح ارزش مالکانه است.

حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در این مراسم اظهار کرد: امروز برای صندوق ذخیره فرهنگیان نقطه عطفی رقم زده شده است که حاصل عقلانیت سازمانی است.

وی ادامه داد: از دیرباز یکی از مطالبات اول و به حق فرهنگیان، تعیین تکلیف ارزش مالکانه بود؛ البته اقدامات خوبی از قبل انجام شده بود، اما به سرانجام نرسید؛ ما جلسات متعدد و شبانه‌روز برگزار کردیم و آنچه امروز شاهدیم حاصل تفکر بسیجی و جهادی است.

نجف‌پور کردی با اشاره به ماجرای تلخ فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان در گذشته، گفت: هر چه تلاش می‌کنیم نام صندوق را متعالی کنیم سخت است، چون اندک مدیرانی تخطی‌هایی کردند، اما در این راستا گام‌های بلندی برداشتیم.

وی با اشاره به اجرای فاز اول طرح سهام مالکانه، گفت: وعده دادیم این طرح طی یک تا دو سال رقم بخورد و کمتر از ۶ ماه، فاز اول آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: امروز، آغاز فرایند اجرایی طرح ارزش مالکانه به صورت تدریجی به عنوان دارایی‌های صندوق به اعضای بازنشسته صندوق است؛ در این راستا نسبت سهم یک عضو از اعضای صندوق به کل اعضا مشخص شد و بعد از رونمایی سوپر اپلیکیشن صندوق ذخیره فرهنگیان، اعضا می‌توانند صورت وضعیت ارزش مالکانه خود را مشاهده کنند. همچنین اعضای بازنشسته‌ای که کد بورسی دریافت نکردند اقدام کنند؛ البته سهام آن‌ها محفوظ است.

یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در این مراسم، اظهار کرد: حاکمیت شرکتی یک بحث شفافیت است یعنی سهامداران از دارایی‌های خود اطلاع داشته باشند‌و باید حافظ منافع فرهنگیان بود.

وی ادامه داد: از همه معلمان به دلیل مشکلات بازگشایی و امتحانات عذرخواهی می‌کنم؛ اکنون به علت تأثیر قطعی امتحانات بر پذیرش دانشگاه فشار زیادی بر روی آموزش و پرورش وجود دارد. به رغم برخی مقاومت‌ها و عدم اعتماد به آموزش و پرورش، اما آموزش و پرورش نشان داد توان این کار را دارد.

نوری با اشاره به فساد صندوق ذخیره فرهنگیان در سال‌های گذشته، افزود: با آن اتفاقی که افتاد، صندوق ذخیره فرهنگیان زیان انباشته ده‌ها هزار میلیاردی دارد که ان‌شاءالله احیا شود.

رضامراد صحرایی ضمن گرامیداشت یاد معلمان و دانش‌آموزان شهید، اظهار کرد: این طرح اساسأ حاصل تلاش و برنامه‌ریزی‌های آقای نوری بود و به همین دلیل اصرار داشتم که ایشان در مراسم رونمایی حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: هر دولتی را به یک چیزی می‌شناسند؛ دولت سازندگی، دولت توسعه سیاسی، دولت عدالت و مسکن، دولت برجام و تحول نظام سلامت و اگر روایت نگاری از این دولت شود، دولت تحول نام خواهد گرفت و در وزارتخانه‌های مختلف طرح‌های تحولی در دست اجراست.

صحرایی اضافه کرد: تحولاتی در آموزش و پرورش که محور کار دولت است، اتفاق افتاده که کم سابقه است که می‌توان در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی و نخبگان اشاره کرد؛ بالاترین میزان مدال المپیاد‌ها را در دوره آقای نوری داریم.

وی با اشاره به طرح ارزش مالکانه، افزود: در این کار شاهد بودم چه اتفاقی افتاده و هزاران ساعت کار کارشناسی کردند؛ امروز طرح ارزش مالکانه رونمایی می‌شود، اما برنامه‌ریزی این است که سهام به فرهنگیان بازنشسته تا پایان سال واگذار شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: گفتمان تحول مقدمه بنیادی تثبیت تحول است و در هر کاری که گفتمان سازی کردیم حتما موفق بودیم. درک درست مسأله به همراهی آن‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: تقاضای من از آقای نجف پور این است که فرهنگیان نسبت به عملکرد صندوق گلایه‌مند هستند. بانک سرمایه کاملا ورشکسته بوده است. البته دولت تحویل گرفته و باید تحول ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید اعتماد معلمان را به صندوق برگردانیم، افزود: این صندوق تابع قانون شرکت‌هاست و حاکمیت شرکتی باید اجرا شود و باید شفافیت سازی شود. اگر معلمان در هر امری از آموزش و پرورش پشتیبان شوند، موفقیت قطعی است و ارزش مالکانه در راستای طرح شفافیت و ایفای حقوق است.

صحرایی اضافه کرد: در تحول اگر بستر فراهم شود و تحولگرایان نیت درست داشته باشند محقق می‌شود که اکنون فراهم است.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار