menusearch
elmopazhoheshnews.ir

«چت جی. پی. تی» چیست و چگونه به کسب و کار‌ها کمک می‌کند؟

جستجو
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۴:۵۷:۸
۱۴۰۲/۱/۱ سه شنبه
(1)
(0)
«چت جی. پی. تی» چیست و چگونه به کسب و کار‌ها کمک می‌کند؟
«چت جی. پی. تی» چیست و چگونه به کسب و کار‌ها کمک می‌کند؟

“چت جی. پی. تی” در کسب‌وکار‌های دیجیتال، مخصوصاً در بخش تبلیغات و فروش آنلاین، شغل‌های مرتبط با بازاریابی، برنامه‌نویسی، حسابداری و در هر زمینه‌ای که به راهنمایی، پشتیبانی و بهبود کارایی نیاز دارند، کاربرد دارد.

 

به گزارش پایگاه علم و پژوهش نیوز و به نقل از خبرگزاری آنا، “چت جی. پی. تی” ﴿Chat Generative Pre-trained Transformer یا ChatGPT﴾ یک “چت روبات” هوش مصنوعی (AI) است که می‌تواند زبان طبیعی را بفهمد و بر اساس برنامه و تعاملات قبلی خود، پاسخ تولید کند. استفاده از “چت جی. پی. تی” بسته به هدف و عملکرد آن می‌تواند متفاوت باشد.

این هوش مصنوعی قابلیت پاسخگویی عمیق به سؤالات را دارد و درواقع یک روبات چت هوشمند است که در OpenAI توسعه داده شده و قادر به یادگیری است، چت جی پی تی حتی اشتباهات خود را می‌پذیرد و اصلاح می‌کند.

شرکت OpenAI یکی از پیشروهای صنعت هوش مصنوعی به حساب می‌آید که فناوری GPT-۳ و GPT-۳,۵ و چت بات ChatGPT را ارائه کرده است. حال این شرکت از آخرین نسل هوش مصنوعی خود یعنی GPT-۴ رونمایی کرده که انسان را بیش از پیش تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فناوری جدید توانایی درک متن و عکس را به صورت همزمان دارد و حتی می‌تواند نوشته‌ها را به ویدیو تبدیل کند. GPT-۳.۵ فقط با ورودی متن کار می‌کرد اما در این نسخه، حتی می‌توان از تصاویر هم به عنوان ورودی استفاده کرد. همچنین GPT-۴ نسبت به نسل‌های قبلی خود، از رفتار انسانی‌تری برخوردار است.

 

**«چت جی. پی. تی» چه کاربردی دارد؟

هوش مصنوعی به‌کار رفته در “چت جی. پی. تی” می‌تواند به سؤالات، از اطلاعات ساده تا پیچیده پاسخ دهد و همچنین به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت پاسخگوی نیاز‌های کاربران خود باشید.

به‌ عنوان‌ مثال، اگر شما “چت جی. پی. تی” را برای پاسخگویی به سؤالات ثبت‌نام در دانشگاه، بررسی مجوزها، خرید آنلاین و ... استفاده کنید، این “چت روبات” می‌تواند به‌سرعت و به‌صورت خودکار به نیاز‌های شما پاسخ دهد و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه شود.

استفاده از “چت جی. پی. تی” بسته به هدف و عملکرد آن می‌تواند متفاوت باشد. برخی از کاربرد‌های رایج آن عبارت‌اند از:

خدمات یا پشتیبان مشتریان: با “چت جی. پی. تی” شما می‌توانید به مشتریان کمک کنید تا بتوانند با محصولات و خدمات شرکت شما آشنا شوند و به‌صورت سریع و خودکار پاسخگوی سؤالات و نیاز‌های آن‌ها باشید. همچنین، با ارائه راهنمایی و پشتیبانی کارآمد، می‌توانید نظرات و بازخورد‌های مشتریان را بهبود داده و رضایت آن‌ها را افزایش دهید. در کل در مواردی مانند راهنمایی و پاسخ به سؤالات مشتریان، راهنمایی برای استفاده از محصول یا خدمات، رسیدگی به شکایات مشتریان، پشتیبانی مشتریان جهت رفع مشکلات فنی و تعمیرات محصولات، تجزیه‌ و تحلیل نظرات مشتریان، پشتیبانی پس از فروش ازجمله بازگشت وجه و سایر خدمات مشابه، به‌روزرسانی و ارسال اخبار و تغییرات محصولات و خدمات به مشتریان و سایر موارد مشابه، “چت جی. پی. تی” به‌عنوان یکی از فن‌های ارتباطی برای مشتریان بسیار مفید است.

کمک شخصی: چت روبات‌های GPT می‌توانند به کاربران کمک کنند تا برنامه خود را سازمان‌دهی کنند، یادآوری‌ها را تنظیم کنند، اطلاعات را پیدا کنند و کار‌های ساده‌ای را انجام دهند تا کاربر بتواند بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

آموزش: روبات‌های گفتگوی GPT می‌توانند تجربیات یادگیری را برای دانش‌آموزان و دستیاران آموزشی، مانند پاسخ دادن به سؤالات، تدریس خصوصی و ارائه بازخورد فراهم کنند. به‌عنوان‌ مثال، می‌تواند به کاربران کمک کند تا موارد مربوط به تحصیلات، تدریس یا آزمون‌ها را بهتر درک کنند. همچنین، “چت جی. پی. تی” می‌تواند به کاربران در یافتن منابع و کتاب‌های موردنیاز برای یادگیری و بهبود تحصیلاتشان کمک نماید. این هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ به سؤالات آموزشی داده و دستورالعمل‌های لازم را در اختیار کاربران قرار دهد. حتی می‌تواند به مؤسسات آموزشی کمک کند تا با به‌کارگیری بهترین روش‌های یادگیری، به دانش آموزان و دانشجویان خود خدمات مناسب‌تری ارائه و کیفیت آموزشی را ارتقا دهند.

سرگرمی: ربات‌های گفتگوی GPT را می‌توان در بازی و سایر برنامه‌های سرگرمی، مانند ارائه تجربه‌های داستان‌گویی تعاملی، استفاده کرد. همچنین درزمینهٔ‌هایی مانند برنامه‌ریزی جهت امور سرگرمی و تفریحی، راهنمایی در خصوص یافتن جاذبه‌های گردشگری و تور‌های متنوع، انتخاب فیلم‌ها و سریال‌های مناسب، توضیح در مورد بازی‌ها، ارائه ایده‌های جدید و پیشنهاد‌هایی برای پر کردن اوقات فراغت، کمک به سرودن شعر، تعریف لطیفه و ... می‌توان از آن استفاده کرد.

بررسی بازار: با استفاده از "چت جی. پی. تی"، شرکت‌ها می‌توانند بازار کارشان را مورد بررسی قرار داده و به جمع آوری اطلاعاتی نظیر مشخصات رقبا، جمعیت هدف و تحلیل روند بازار، استراتژی‌های رقبا بپردازند.

مدیریت منابع انسانی: "چت جی. پی. تی" می‌تواند به‌عنوان یک راهکار تحت وب با هدف مدیریت منابع انسانی ارائه شود. همچنین، به‌عنوان یکی از سامانه‌های هوشمندی که از طریق رابطه متنی با کاربر در ارتباط است، می‌تواند در صنایع مختلف نظیر بانکداری، بیمه، حوزه‌های مالی و سایر شرکت‌های خدمات دهنده به کار گرفته شود.

به‌طورکلی، استفاده از چت ربات‌های GPT به‌سرعت در حال افزایش است و آن‌ها در حال تبدیل‌شدن به ابزاری ضروری برای مشاغل و افراد هستند.

 

 **چگونه از "چت جی. بی. تی" می‌توان در ایران استفاده کرد؟

برای شروع ابتدا به وب‌سایت chat.openai بروید. در صفحه باز شده، همانند ثبت‌نام‌های معمولی بر روی گزینه Sign-up کلیک و برای ثبت‌نام در “چت جی. پی. تی” اقدام کنید.

سپس در صفحه جدید باید ایمیلتان را وارد نمایید.

 

پس از ثبت‌نام در “چت جی. پی. تی”، یک ایمیل برایتان ارسال می‌شود که باید آن را باز کرده و بر روی دکمه Verify email address کلیک کنید.

 

پس از کلیک بر روی لینک ارسالی به ایمیلتان، نوبت به واردکردن نام و نام خانوادگی می‌رسد.

برای استفاده از “چت جی. پی. تی” به یک شماره تلفن همراه نیاز دارید که متأسفانه امکان استفاده از سیم‌کارت و شماره ایران برای استفاده از “چت جی. پی. تی” وجود ندارد. به همین دلیل به‌ناچار باید از شماره مجازی برای ثبت‌نام “چت جی. پی. تی” استفاده کنید.

برای این کار می‌توانید به سایت‌های که شماره مجازی می‌فروشند مراجعه کنید و درصورتی‌که شماره مجازی برای ثبت‌نام "چت جی. بی. تی" مورداستفاده شما موردقبول واقع شود، یک کد شش‌رقمی دریافت می‌کنید که برای تکمیل ثبت‌نام “چت جی. پی. تی” باید آن را در سایت وارد کنید.

در آخرین مرحله باید نوع کاربری‌تان را انتخاب کنید که پیشنهاد ما انتخاب گزینه دوم (گزینه Personal Use) است.

البته روش سریع‌تری نیز برای دسترسی به “چت جی. پی. تی” وجود دارد، منتها این روش فعلاً که در حال نگارش این مطلب هستیم در دسترس است و ما نمی‌دانیم آیا در آینده این روش همچنان در دسترس خواهد بود یا توسط شرکت سازنده بسته خواهد شد. در این روش، کافی است بر روی این لینک https://freegpt.one کلیک کنید تا به‌راحتی وارد “چت جی. پی. تی” شوید و سؤالات خود را مطرح نمایید.

 

**«چت جی. پی. تی» به چه کسب‌وکار‌هایی کمک کند؟

“چت جی. پی. تی” در کسب‌وکار‌های دیجیتال، مخصوصاً در بخش تبلیغات و فروش آنلاین، شغل‌های مرتبط با اداره، فناوری، بازاریابی، برنامه‌نویسی، حسابداری و در هر زمینه‌ای که به راهنمایی، پشتیبانی و بهبود کارایی نیاز دارند، کاربرد دارد. مثلاً در صنایع خاص، در زمینهٔ تحلیل تحولات و درک بهتر موقعیت‌هایی جدید، تعیین اولویت‌ها، مشاوره در مورد استراتژی‌های کسب‌وکار، توسعه فروش و... بسیار کاربردی است.

 

**«چت جی. پی. تی» چه کسب‌وکار‌هایی را ممکن است حذف کند؟

با توجه به تحول و ارتقای فناوری‌ها، کسب‌وکار‌ها نیاز دارند که به‌روزرسانی شوند و رفتار مشتریان خود را در دنیای دیجیتال دنبال کنند. کسب‌وکار‌هایی که هنوز از امکانات جدید فناوری استفاده نکرده‌اند، ممکن است درخطر از دست دادن مشتریان خود باشند. حال در مورد “چت جی. پی. تی” چنانچه یک کسب‌ و کار از فرصت ارتباط با مشتریان خود از طریق این روش استفاده نکند، ممکن است به دلیل عدم فراهم آوری امکان ارتباط بیشتر برای مشتریان و عدم آگاهی از نیاز‌های مشتریان، نسبت به رقبای دیگر خود که از این روش استفاده می‌کنند، درخطر از دست دادن بازار دیجیتالی خود باشند.

از طرفی دیگر با توسعه روزافزون فناوری‌ها و به‌ویژه استفاده از هوش مصنوعی، سیستم‌های خودکار و رباتیک در برخی موارد می‌توانند جایگزین برخی مشاغل انسانی شوند.

به‌طورکلی، رباتیک و هوش‌مصنوعی می‌توانند در مواردی ازجمله خدمات مشتری تلفنی، پشتیبانی فنی، شغل‌های حسابداری و مالی، مدیریت هتل‌ها و رستوران‌ها، انبارداری و حمل‌ونقل و بسیاری از مشاغل دیگر جایگزین انسان شوند.

 

**سخن آخر

اگرچه "چت جی. پی. تی" یک روبات هوش مصنوعی است و اشتباهاتی نیز دارد و از معایبی همچون نبود ارتباط صوتی رنج می‌برد و لذا در اموری که نیازمند بحث و تبادل‌نظر صوتی است، ما را از تعاملات حضوری بی‌نیاز نمی‌کند، ولی با این‌ وجود نه تنها از “چت جی. پی. تی” می‌توان در چت‌بات‌ها برای همراهی کاربران بهره گرفت، بلکه می‌تواند آن را در نرم‌افزار‌هایی از قبیل چت فیس‌بوک، واتس‌اپ، تلگرام و ... نیز مورد استفاده قرار داد.

 

راحله کاویار

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
انتشارات چتر اندیشه
پایگاه خبری علم و پژوهش نیوز
آخرین اخبار